دستگاه گشت و نگهبانی

یکی از مهمترین برنامه های این سیستم گشت ، ایجاد یک برنامه کتبی برای بررسی مکان ها و مناطق است.

سیستم گشت با قرار دادن برچسب های خاص در مکان های مورد نظر ، برنامه ریزی را از نظر فضا و زمان برای بازدید از نگهبانان انجام می دهد.

یکی از نگرانی های روسای مجموعه های بزرگ ، کیفیت حمایت از مجموعه و سلامت محیط زیست است. اکنون این سؤال پیش می آید که چگونه فناوری می تواند به ما در بخشی از گشت و نگهبان کمک کند؟

دستگاه گشت چیست؟


سیستم گشت (همچنین به عنوان سیستم گشت نیز شناخته می شود) یک سیستم اصلی برای خودکارسازی فرآیندهای گشت در مناطق کنترل است.



در حقیقت ، به جای شناسایی سنتی و گشت زنی ، گارد از سیستم برای خودکارسازی این سیستم استفاده می کند.

با استفاده از دستگاه هایی که به عنوان دستگاه های گشت شناخته می شوند ، هر مجموعه می تواند مدیریت بهتری برای کنترل مناطق حفاظت شده و همچنین بازرسان خود داشته باشد.

سیستم گشت چگونه کار می کند؟


فناوری توانسته است به شرکت ها و سازمانها در زمینه گشت و نگهبان کمک کند.

در حین نگهبان و گشت ، گارد فضایی موظف است در هنگام گشت زنی از مناطق بازدید کند. از این گذشته ، یک مسیر گشت زنی وجود دارد که باید توسط نگهبانان حفاظت مورد بررسی قرار گیرد.

مهمترین سؤال در سیستم گشت Watchtower این است که چگونه اطمینان حاصل کنیم که نگهبان یا نگهبانان دائماً از همه مکان ها بازدید می کنند؟

در حقیقت ، یک مکانیسم مدیریت مجموعه برای اطمینان از اینکه هیچ نقطه ای برای بررسی در هنگام گشت از دست نمی رود ، لازم است.
در اینجا تجهیزات نظارتی ارائه می شود.از نقاط کنترل برای این منظور و برای اطمینان از گشت زنی کامل در همه نقاط استفاده می شود. با استفاده از نقاط کنترل ، نگهبان مجبور می شود به هر نقطه ای برود و حضور خود را در آن لحظه ثبت کند.

با استفاده از این روش ، نگهبان موظف است با بررسی با دستگاه گشت ، حضور خود را در آن مکان ها در بعضی مواقع اعلام کند.

بنابراین به راحتی با استفاده از نرم افزار نظارت ، می توانید به راحتی زمان حضور و مکانهایی را که نگهبان بررسی کرده است ، مشاهده کنید. همچنین می توانید گزارش های لازم را برای هر یک از آنها به ویژه از سیستم کنترل گشت و نگهبان داشته باشید.

AژیوانژیوانژیوانaaT یکی از دستگاه های با کیفیت بالا در منطقه ذخیره و محافظت است.

این دستگاه از برچسب های RFID استفاده می کند. نحوه کار دستگاه این است که ابتدا باید نشانگرهای RFID یا بلوتوث را در مکان هایی که برای دستکاری یا محافظت شده نصب می کنند ، نصب کنید.

پس از نصب در مکان های مورد نظر ، مجتمع یا سرپرست این مجموعه می توانند شروع به حمله به مکان های مورد نظر کنند. هنگام گشت زنی در هر نقطه ، نگهبان باید دستگاه را به هر علامت در هر مکان نزدیک کند.

نکته مهم در این رابطه این است که قبل از خواندن هر علامت ، باید با قرار دادن اثر انگشت روی دستگاه ارائه شود. به این ترتیب ، در زمان مورد نظر ، وی حضور گارد را گزارش می دهد.

بنابراین ، شناختن بهترین تجهیزات امنیتی و همچنین ویژگی های آنها برای انتخاب دستگاهی که کاملاً مناسب برای کار و جمع آوری شما باشد ، مهم است.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم شما را با سه دستگاه از بهترین دستگاه های موجود در بازار ایران معرفی کنیم.در هر بخش ، ما سعی خواهیم کرد تا ویژگی های اصلی هر دستگاه را به طور کامل بررسی کنیم تا با تمام ویژگی های آنها و نحوه عملکرد و عملکرد آنها آشنا شویم.

بر اساس تولید دستگاه های فناوری ، این دستگاه ها می توانند به دو دسته مختلف تقسیم شوند:

  1. دستگاه های نظارت با اثر انگشت
  2. یک دستگاه گشت معمولی (بدون اثر انگشت)


در ایران می توانید دستگاه های مختلفی را از هر دو نوع فوق پیدا کنید. در این مقاله ما سعی کردیم شما را با دو مورد از بهترین دستگاه ها آشنا کنیم.

در قسمت اول ما دو مورد از بهترین دستگاه های گشت اثر انگشت را ارائه خواهیم داد و سپس از نظر قیمت به یکی از بهترین طبقه متوسط نگاه خواهیم کرد.

ما بهترین سیستم های گشت زنی را با سنسورهای اثر انگشت به شما ارائه می دهیم

این سیستم ها این فرصت را دارند که به راحتی اثر انگشت را از کارکنان ذخیره کرده و هنگام کار در پاسگاه ها ، آنها را تنظیم و ضبط کنند.

در این دستگاه ها ، اثر انگشت معمولاً ابتدا در حافظه دستگاه با سنسور خازنی نصب شده روی دستگاه ذخیره می شود.

ابتدا کل منطقه یا مسیر باید توسط نگهبانان تعیین شود. قطعه ای به نام TAG را در جاده و در پاسگاه های خاص قرار دهید. این دستگاه توانایی شناسایی این مارک ها را با سیستم RFID خود دارد.

با شناخت این علائم ، اکنون می توان لحظه دقیق حضور گارد را ضبط کرد و در آن زمان در آن زمان حضور داشت.

در محل هر علامت ، نگهبان ابتدا انگشت سنسور را قرار می دهد و از این طریق زمان و مکان دقیق خود را در هنگام گشت زنی برای محافظت از مکان ضبط می کند.

بر اساس نوع فناوری مورد استفاده و بسته به نوع ظرفیت و قیمت آنها ، محصولات زیر را به عنوان بهترین در بازار ایران انتخاب کردیم.در زیر هر کدام را به صورت جداگانه معرفی می کنیم.

دستگاه WM5000X1


اولین وسیله ای که ما به عنوان یکی از بهترین سیستم های گشت هوشمند انتخاب کردیم دستگاه اثرانگشت wm5000x1 است.

این دستگاه یکی از بهترین حسگرهای اثر انگشت موجود در بازار را دارد. ابعاد این دستگاه 160 در 50 در 24 میلی متر است که اندازه آن را برای در دست گرفتن راحت بسیار مناسب می کند.

این دستگاه دارای صفحه نمایش OLED بسیار پیشرفته است. همچنین یکی از قابل توجه ترین مزایای این دستگاه پخش صدا برای پیام های صوتی دستگاه است.

یکی از ویژگی های بسیار خوب دستگاه وجود لرزش روی آن است. علاوه بر این، وزن دستگاه حدود 314 گرم است. که آن را به یکی از مفیدترین و سبک ترین وسایل حفاظتی تبدیل می کند.

برای اینکه نشانه ها به راحتی قابل خواندن باشند، باید دستگاه را تا 10 سانتی متر به آنها نزدیک کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، این دستگاه از RFID برای خواندن برچسب ها استفاده می کند. علامت گذاری روی این دستگاه دارای RFID 125 کیلوهرتز است.

یکی از ویژگی های فنی این دستگاه استاندارد IP67 است که باعث می شود دستگاه هم در برابر رطوبت و هم در برابر گرد و غبار بسیار مقاوم باشد.

طی تست های فنی این دستگاه مشاهده می شود که دستگاه به داخل آب پرتاب شده و پس از خارج کردن آن از آب، دستگاه بدون مشکل به کار خود ادامه می دهد. بدنه تمام فلزی این دستگاه باعث شده تا پوشش بیرونی کاملاً مناسبی در برابر هر نوع عوامل محیطی داشته باشد.

باتری 2000 میلی آمپری این دستگاه به کاربر امکان استفاده طولانی مدت از این دستگاه را می دهد. در استفاده معمولی این باتری تا 45 روز قابل شارژ و استفاده است.سیستم کنترل گشت چگونه کار می کند
کار روی این دستگاه بسیار ساده است و نگهبان می تواند به راحتی حضور خود را در مناطق حفاظت شده ثبت کند.

مراحل زیر برای ثبت حضور نگهبان انجام خواهد شد:

نگهبان در پاسگاه های بازرسی حضور دارد. اثر انگشت خود را در دستگاه وارد می کند و سپس دستگاه را به علائم RFID نزدیک می کند.
در این بخش ، اثر انگشت دوباره گزارش شده است. اکنون برای ضبط آن باید رویداد یا رویداد مورد نظر را انتخاب کنید.
مراحل فوق هنگام حضور در یکی از پاسگاه ها تکرار می شود.

نرم افزار گشت شامل چه ویژگی هایی است؟

اولین ویژگی ای که به طور خلاصه در بخش قبلی ذکر شد ، امکان ثبت زمان حضور در نگهبانان ، در مکانهایی است که علائم مختلف در آن قرار دارد.

اما وظیفه اصلی این نرم افزار علاوه بر مورد اطلاعات بازرسی ، امکان به دست آوردن گزارش های مفید مختلف از مدیریت مجموعه است.

از آنجا که بسیاری از دستگاه های گشت خارجی هستند ، بخش اعظم نرم افزار آنها نیز به زبان انگلیسی است. تعداد کمی از دستگاه های موجود دارای نرم افزار فارسی برای گشت و نگهبان هستند.

باید در نظر داشته باشید که قبل از خرید دستگاه ، باید اطمینان حاصل کنید که این نرم افزار فارسی است. همچنین باید بدانید که گزارش های ارائه شده توسط دستگاه برای مجموعه شما مناسب است.

اگر این گزارش ها را دوست ندارید ، می توانید از تیم اجرای نرم افزار بخواهید گزارش های لازم را برای شما تنظیم کند. البته این قطعاً هزینه شما را برای شما خواهد داشت ، اما باعث افزایش کارایی و کنترل شما در مدیریت بهتر این سیستم می شود.

دستگاه گشت از چه فناوری استفاده می کند؟

نحوه کار دستگاه و فناوری برچسب زدن بسیار جالب است.از فناوری RFID برای اتصال سخت افزار دستگاه به برچسب ها استفاده می شود.

همانطور که می دانید RFID مخفف عبارت Radio Frequency Identification است که در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد.

در واقع می توان این فناوری را به عنوان سیستم تشخیص امواج رادیویی به فارسی ترجمه کرد. در واقع، این فناوری می تواند با تبادل اطلاعات با یک برچسب یا کارت با شناسایی بی سیم دستگاه های کنار آن شروع شود. این فناوری می تواند داده ها را با استفاده از سیگنال های الکترومغناطیسی و همچنین الکترونیکی بنویسد و بخواند.

در واقع دستگاه نظارتی با استفاده از شناسایی برچسب می تواند با استفاده از فناوری RFID با آنها ارتباط برقرار کرده و شروع به خواندن داده ها از آنها کند.

به این ترتیب به راحتی می تواند اطلاعات تگ را ثبت کند.

ویژگی های سخت افزاری این دستگاه ها چیست؟

سخت افزار دستگاه های حفاظت کنترلی می تواند ویژگی های متفاوتی داشته باشد. این دستگاه ها عموما دارای باتری هایی هستند که طول عمر خوبی دارند و دستگاه ها عملا قابل شارژ هستند.

علاوه بر این، بسیاری از دستگاه ها قابلیت لرزش یا لرزش بر روی دستگاه را دارند تا به گارد هشدار دهند. برخی از آنها همچنین می‌توانند پیام‌های صوتی تولید کنند که می‌توان از آنها برای اطلاع دادن به متولی در مورد فرآیند استفاده کرد.

بسیاری از آنها چراغ قوه دارند. این کار نگهبان را در هنگام حمله شبانه راحت تر می کند. به این ترتیب نگهبان می تواند به راحتی به مکان های مورد نظر رفته و به راحتی در تاریکی سرکشی خود را انجام دهد.

منبع: دستگاه گشت و نگهبانی