خدمات شبکه

با پیشرفت تکنولوژی و توسعه فناوری اطلاعات، پیاده سازی شبکه های کامپیوتری به یکی از مهم ترین دغدغه های شرکت ها و سازمان ها تبدیل شده است. سرویس های پیکربندی شبکه برای کلیه ارتباطات داخل و خارج سازمان مناسب می باشد که در صورت اجرای نادرست منجر به بروز مشکلات بزرگتر و پیچیده تری خواهد شد.

شرکت توسعه فناوری ژیوان با تکیه بر کارشناسان متخصص و متعهد آماده ارائه خدمات شبکه در تمامی زمینه ها اعم از خدمات پسیو شبکه و خدمات فعال شبکه اعم از خدمات مجازی سازی، خدمات مشاوره، فروش و اجرای تجهیزات شبکه از جمله انواع سوئیچ ها می باشد. . ، روترها و سرورها خدمات کنترل ترافیک شبکه، سیستم های تلفن و خدمات VoIP. علاوه بر تجربه و مهارت، تمرکز ما بر رضایت مشتری است و خدمات با توجه به نیاز شرکت شما اجرا خواهد شد.

مجازی سازی

مجازی سازی فرآیند ایجاد یک نرم افزار یا نمایش مجازی است. مجازی سازی شامل مجازی سازی نرم افزار، مجازی سازی حافظه، مجازی سازی شبکه، مجازی سازی دسکتاپ و از همه مهمتر و کاربردی ترین، مجازی سازی سرور می باشد.

در مجازی سازی سرور، چندین سیستم عامل بر روی یک سرور واحد مستقر می شوند و منابع سرور بین سیستم عامل ها به اشتراک گذاشته و مدیریت می شوند. علاوه بر صرفه جویی در هزینه، شاهد افزایش کارایی و تحمل خطا خواهیم بود که تا حد زیادی در بهبود کیفیت خدمات شبکه کمک خواهد کرد.


  1. مجازی سازی سرور

مهمترین سرویس در زمینه مجازی سازی سرویس های شبکه مجازی سازی سرور می باشد. در این ساختار، تمامی سرورهایی که یک کسب و کار یا سازمان به آن نیاز دارد، ویندوز یا لینوکس، به صورت مجازی بر روی یک سرور فیزیکی مستقر می شوند. در واقع، CPU، RAM، ذخیره سازی و شبکه سرور فیزیکی بین ماشین های مجازی به اشتراک گذاشته شده است.معروف ترین محصول سرور مجازی VMware vSphere است که در بسیاری از سازمان ها در داخل و خارج از کشور پیاده سازی شده است. از دیگر محصولات این حوزه می توان به Citrix XenServer، Microsoft Hyper-V و Red Hat Enterprise Virtualization اشاره کرد.

  1. مجازی سازی شبکه

مجازی سازی شبکه یا مجازی سازی شبکه در واقع به اشتراک گذاری یک کارت فیزیکی شبکه است که بسیاری از شرکت ها از جمله سیسکو در این زمینه فعالیت می کنند.

  1. مجازی سازی دسکتاپ

مجازی سازی دسکتاپ که به عنوان زیرساخت دسکتاپ مجازی شناخته می شود، چارچوبی است که در آن سیستم عامل به صورت متمرکز بر روی سرور مستقر می شود و مشتریان از محیط دسکتاپ بدون داشتن سیستم فیزیکی استفاده می کنند. VMware Horizon View و Citrix Xen Desktop دو محصول قابل اعتماد در این زمینه هستند.

  1. مجازی سازی حافظه

مجازی سازی ذخیره سازی به معنای اشتراک گذاری حافظه است. در واقع در این ساختار می توان تمامی حافظه های موجود را در کنار هم قرار داد و به صورت بلوک برای هدفی خاص استفاده کرد.

حافظه مشترک را می توان به یک ماشین مجازی اختصاص داد یا برای کاربران شبکه استفاده کرد. یکی از سرویس های مهم مجازی سازی حافظه سرویس های شبکه Cloud Storage است که اپراتورهای این حوزه خدمات حافظه را از اینترنت یا اینترانت به کاربران ارائه می کنند.

  1. مجازی سازی نرم افزار

مجازی سازی اپلیکیشن، انتشار یک برنامه به صورت مرکزی روی سرور است. در واقع، به جای خرید نرم افزار به تعداد مشتریان، یک نسخه در شبکه به اشتراک گذاشته می شود.

مجازی سازی نرم افزار به دو صورت Remote Application و Stream Application است که در آن نرم افزار از راه دور در اختیار کاربران قرار می گیرد و در دیگری یک کپی از نرم افزار بر روی کلاینت قرار می گیرد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. .از محصولات اصلی در زمینه مجازی سازی نرم افزار می توان به Citrix XenApp، Novell ZENworks Application Virtualization و VMware ThinApp اشاره کرد.

اجرای شبکه پسیو

اولین لایه کامپیوتر شبکه در مدل استاندارد OSI لایه فیزیکی نامیده می شود. پیاده سازی غیرفعال شبکه، که از طریق آن تمام داده های شبکه منتقل می شود و ستون فقرات شبکه را تشکیل می دهد. خدمات پسیو شبکه شامل سیم کشی، نصب تجهیزات شبکه و اجرای اتصال فیزیکی بین آنها می باشد.

  1. نصب و خدمات سرور.

نصب و راه اندازی انواع سرورهای اچ پی، دل، رک مانت و ثابت با سینی کابل

  1. نصب و سرویس یو پی اس

طراحی انواع یو پی اس با توان های مختلف، طراحی اتاق باتری یا اتاق باتری، نصب باتری به همراه سیم کشی و نصب پنل های حفاظتی اتاق باتری.

  1. فروش انواع تجهیزات شبکه مانند رک، مودم و جی پی اس

تولید و فروش انواع برندهای رک پچ پنل کیستون شبکه انواع پریز برق معمولی و اضطراری

  1. خدمات اتاق سرور شبکه

خدمات اتاق سرور شبکه شامل چیدمان رک، طراحی و ساخت طبقه مرتفع، سیستم خنک کننده استاندارد اتاق سرور، طراحی سیستم اطفاء حریق و اعلام حریق، مسیریابی کابل، طراحی و اجرای سینی و نردبان، طراحی تابلوهای برق و محاسبه برای اجرا اتاق سرور استاندارد

  1. تجهیز اتاق سرور و نصب تجهیزات در داخل اتاق سرور

نصب انواع تجهیزات شبکه از جمله سوئیچ، روتر، سرور، فایروال و انواع حافظه ها

  1. سیم کشی شبکه

اجرا و نصب کابل های شبکه با استانداردهای بین المللی

  1. نصب کانال و تنه و گره شبکه

نصب انواع برندهای اصیل ایرانی و خارجی به همراه زوایای مربوطه و ماژول های مختلف.

  1. قفسه آرایش

چیدمان رک شامل چیدمان صحیح تجهیزات داخل رک، کابل کشی اولیه و استاندارد بین تجهیزات داخل رک است.

9.نصب و خرید سیستم های تلفن.

نصب و راه اندازی سیستم های تلفنی که شامل نصب تابلوهای کشتی های کروز همراه با سازه های مربوطه، نصب سینی یا سینی کابل برای تشکیل کابل های مخابراتی، نصب و خاتمه پایانه های کروز، محدوده اتصال پایانه های کروز، نصب صرافی ها و کارت ها می باشد. مخصوص آن هستند. به همین ترتیب، مرحله پیاده سازی شامل برنامه ریزی شماره گذاری خطوط داخلی، اجرای سناریو پاسخگویی، سیستم تلفن گویا و صف می باشد.

10 نصب و خرید VoIP

پیاده سازی سیستم تلفن تحت شبکه VoIP به صورت سخت افزاری شامل دستگاه های FXO، FXS یا VoIP Gateway از جمله گرند استریم و همچنین در قالب نرم افزارهایی مانند محصولات Elastix و Issabel.

11 نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه (دوربین IP)، ارتباط از راه دور و امکان مشاهده تصویر از طریق تلفن همراه، اجرای سناریوهای مختلف برای ضبط تصاویر بر اساس نیاز مشتری.

12 سرویس اتاق زیر شبکه

داده های دوربین را تحت شبکه انتقال دهید، و همچنین هر دوربین را به طور مستقل مدیریت و دسترسی داشته باشید

13 خدمات تلویزیون مدار بسته آنالوگ

نصب کابل کواکسیال استاندارد معمولی و ترکیبی، گذاشتن توسط لوله، سینی و داکت جهت محافظت و افزایش طول عمر کابل، نصب منبع تغذیه با توجه به نوع و تعداد دوربین، نصب دوربین های Out Door و In Door به همراه Protection انطباق و امنیت

14 عیب یابی شبکه

بررسی ارتباط بین تیم شبکه و رفع اختلالات غیرفعال و بهبود کیفیت خدمات شبکه در کمترین زمان ممکن

  1. نصب انواع تجهیزات شبکه

نصب و اجرای تجهیزات شبکه شامل رک، پچ پنل، کیستون شبکه، پریز برق عادی و اضطراری

  1. خدمات پیکربندی محلی شبکه lan wan man

طراحی و مونتاژ شبکه (LAN) کامپیوتری داخلی طبق استانداردهای بین المللی و اتصال به راه دور شبکه (MAN) و بین المللی (WAN).

  1. نصب و راه اندازی کامپیوتر بی سیم شبکه

پیاده سازی اکسس پوینت برای ارتباط بی سیم در شبکه داخلی، پیاده سازی ارتباط بی سیم بین شعب از طریق Out Door Access Point با برد و پهنای باند بالا

  1. نصب سیستم های SAN و NAS

نصب انواع دستگاه های حافظه و اتصال آنها به سرور از طریق پروتکل iSCCI به منظور افزایش کیفیت خدمات شبکه و حفظ و ایمن سازی اطلاعات شرکت نزد سازمان، پیاده سازی انواع حافظه های خانگی به منظور حفاظت از اطلاعات شخصی. اطلاعات

  1. خدمات فیبر نوری

خدمات فیبر نوری شامل کابل کشی، اتصال کابل از طریق کانکتورهای مختلف، نصب پچ پنل و آداپتورهای مختلف

  1. خدمات پشتیبانی شبکه و تعمیر و نگهداری سخت افزار شبکه

پشتیبانی کامپیوتر شبکه شامل مجموعه ای از خدمات ارائه شده به کاربران برای رفع مشکلات و بهبود عملکرد تجهیزات شبکه و از نظر نگهداری، کنترل و تعمیرات پیشگیرانه برای جلوگیری از کاهش عمر مفید تجهیزات می باشد.

  1. شبکه خدمات پشتیبانی کامپیوتری و نگهداری تجهیزات غیر فعال (کابل و داکت)

در صورت بروز خرابی قطعی یا هر گونه خرابی مربوط به شبکه غیرفعال، اقدامات لازم جهت تعمیر و بهبود سرویس توسط یک شرکت پشتیبانی شبکه انجام خواهد شد.

  1. شبکه و انتقال به مکان جدید

با حرکت شبکه، دراز و غیرفعال شبکه، تمام تجهیزات فعال از جمله سوئیچ ها، روترها، سرورها و انواع دیگر به طور ایمن و منظم بازگردانده شده و به مکان جدید مستقر می شوند. برای تجهیزات پسیو شامل داکت، کیستون، رک، پچ پنل و انواع دیگر، تا حد امکان، تجهیزات در محل جدید با کمترین آسیب باز شده و استفاده می شود.

23 تست زیرساخت شبکه

در تست‌های زیرساخت شبکه، اتصال بین تمام گره‌ها از محل کاربر تا مکان رک شبکه توسط تسترهای معمولی یا تسترهای Fluke آزمایش می‌شود. علاوه بر این، تسترهای Fluke می توانند گزارشی از نحوه عملکرد صحیح ارائه دهند و همچنین تمام حاشیه های مربوط به کابل شبکه را گزارش کنند.

24 نصب دکل های مخابراتی.

در ساختمان هایی که ارتفاع کم دارند برای برقراری ارتباط رادیویی با رادیو سایر شرکت های مخابراتی از دکل های مخابراتی استفاده می شود که ارتفاع آن با توجه به طبقات ساختمان مورد نظر و ارتفاع دکل مقابل محاسبه و نصب می شود.

مدیریت کاربران اینترنت

یکی از مشکلات رایج شبکه کامپیوترها، مدیریت استفاده از اینترنت کاربران است. تجربه نشان داده است که حتی اگر پهنای باند اینترنت شبکه بیشتر از ظرفیت کاربران باشد، باز هم مشکلات کندی سرعت و قطعی شبکه وجود دارد. دانلود بدون محدودیت حجم و پهنای باند مشکلات زیادی را برای شبکه ایجاد می کند.

  1. کنترل استفاده از اینترنت

یکی از مشکلات رایج شبکه های کامپیوتری استفاده بیش از حد کاربران از اینترنت است. کندی و قطع اتصال به اینترنت و کاهش کیفیت فعالیت شرکت از جمله نتایج نادیده گرفتن این مشکل است.

  1. نرم افزار محدودیت اینترنت

پیاده سازی کنترل کاربر اینترنت را می توان به روش های مختلفی انجام داد. از روش های قابل توجه در این زمینه می توان به فرم سخت افزاری با دستگاه های برند Mikrotik، Kryo Control و Fortinet و از طرفی فرم نرم افزاری با Mikrotik و Kryo Control OS اشاره کرد.

  1. مدیریت حجم مصرف اینترنت

یکی از مهم ترین ویژگی های سیستم مدیریت اینترنت شبکه یک پنل مدیریت قوی با صفحه نمایش های گرافیکی مختلف است که می توان از آن برای مدیریت ترافیک ورودی و خروجی از شبکه استفاده کرد.4. نمایش ترافیک شبکه

هر یک از محصولات این دامنه به نوعی اطلاعات ترافیک شبکه را نمایش می دهد. اما اگر تجسم گرافیکی و تجزیه و تحلیل داده های شبکه مهم هستند، بهترین گزینه محصول کریو کنترل است.

5.شبکه مانیتور ترافیک

از جمله مزایای سرویس مدیریت کاربر شبکه، نظارت بر ترافیک در زمان واقعی در هنگام قطع و مشکلات در شبکه است. با تکیه بر این اطلاعات می توان مراحل عیب یابی را کاهش داد و مشکلات را در کمترین زمان حل کرد.

  1. محدودیت در استفاده کاربران از اینترنت

برای محدود کردن استفاده کاربران از اینترنت، می توان با دو دیدگاه مقابله کرد: محدودیت حجم یا محدودیت پهنای باند. البته هر کدام ساختار خاص خود را دارند و باید با توجه به نیاز شبکه اجرا شوند.

  1. محدودیت پهنای باند اینترنت کاربر

در صورت دانلود بی رویه برخی از کاربران در ساعات اوج کار، بسیاری از کاربران با مشکلاتی مواجه می شوند که در درازمدت می تواند ضرر اقتصادی قابل توجهی را برای شرکت یا سازمان به همراه داشته باشد. با محدود کردن پهنای باند کاربران به خصوص در ساعات اوج مصرف می توان از این مشکل جلوگیری کرد.

  1. محدودیت مصرف کاربر

یکی از هزینه های گزاف هر شرکت یا سازمانی مربوط به خدمات اینترنتی است. دانلود بی رویه کاربران و استفاده شخصی از اینترنت در محل کار باعث این اتفاق می شود که با مدیریت و محدود کردن حجم مصرف هر کاربر به صورت ماهانه، هفتگی یا روزانه قابل حل است.

سیستم های تلفن و سرویس VOIP

نصب و راه اندازی سیستم های تلفن و سرویس VoIP

سیستم تلفن (VoIP (Voice Over Internet Protocol) برای ارتباط صوتی از بستر شبکه است.در واقع به جای سیستم های تلفن رایج که آنالوگ هستند و با چندین دستگاه مرکزی پیاده سازی می شوند، در سیستم VoIP، داده ها به صورت دیجیتال منتقل می شود.

روش های مختلفی برای راه اندازی این سرویس شبکه وجود دارد که به طور کلی به دو شکل سیستم نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می شود. در سیستم نرم افزاری مانند Elastix یا Issabel، اجرای آن به سرور نیاز دارد. از طرفی گیت وی های VoIP به صورت سخت افزاری مانند محصولات گرند استریم یا دستگاه های FXO و FXS هستند.

  1. راه اندازی VOIP

یکی از نیازهای اصلی شبکه امروزی، پیاده سازی VoIP است. جداسازی بخش های مختلف کسب و کار، امکان تماس شبکه از خارج و ایجاد صف در زمان تردد تماس مشتریان از جمله اهمیت راه اندازی این سرویس شبکه است.

  1. پیاده سازی سیستم تلفن به صورت آنالوگ

علاوه بر پیاده سازی سیستم تلفن تحت شبکه، به صورت آنالوگ نیز امکان پذیر است. با استفاده از انواع مختلف واحدها یا دستگاه های هاب FXO و FXS، می توان داده های صوتی آنالوگ شبکه را مدیریت کرد.

  1. پیاده سازی VIP در بستر شبکه

انتقال داده های صوتی از بستر شبکه VoIP نامیده می شود. نکته جالب در مورد VoIP این است که امکان ارسال داده های صوتی با سرویس های شبکه مانند VPN وجود دارد و بنابراین امکان برقراری تماس از خارج از شبکه نیز وجود دارد. همچنین برقراری تماس از طریق موبایل و دسکتاپ از مزایای این سرویس است که در اجرای آنالوگ امکان پذیر نیست.

  1. پیاده سازی نرم افزار VIP

Elastix و Issabel محبوب ترین محصولات سیستم VoIP هستند. پنل مدیریت قوی و غنی از ویژگی ها، که به دلیل سیستم عامل لینوکس پایدار، رقیب سرسختی برای سایر محصولات خدمات شبکه است.5. استقرار سخت افزار VIP

راه دیگر برای پیاده سازی VoIP استفاده از VoIP Gateways است. شرکت گراند استریم به دلیل قیمت مناسب، اپلیکیشن موبایل خود و کیفیت بالا در ایران بسیار محبوب است.

  1. پیاده سازی FXO

دستگاه FXO سیگنال مخابراتی آنالوگ را تحت شبکه به سیگنال دیجیتال تبدیل می کند و نسبت مناسبی از امکانات برای راه اندازی یک سیستم تلفن دارد.

  1. پیاده سازی FXS

برخلاف FXO، دستگاه FXS سیگنال دیجیتال تحت شبکه را به سیگنال آنالوگ تبدیل می کند. در قسمت شبکه که گوشی های معمولی و آنالوگ وجود دارد بسیار مناسب است و دیگر نیازی به خرید IP Phone نیست.

ارتباط بین دفاتر و شعب یا تونل سازی

با توسعه شبکه و نصب دفاتر و شعب مختلف با چالش های جدیدی روبرو خواهیم شد که یکی از آنها ارتباط امن بین شعب است. تمامی اطلاعات شرکت از طریق اینترنت و از طریق شبکه های اجتماعی مختلف شبکه بین کارکنان به اشتراک گذاشته می شود و زمینه سوء استفاده شرکت های رقیب یا سودجویان را فراهم می کند.

با ایجاد یک تونل امن از اینترانت یا اینترنت، تمامی اطلاعات قبل از ارسال رمزگذاری شده و فقط برای شعب دیگر قابل مشاهده خواهد بود. البته نوع اجرای تونل و دستگاه انتخاب شده بر امنیت و پایداری اتصال تاثیر مستقیم دارد و با توجه به حساسیت سرویس های شبکه باید توسط تیمی متخصص اجرا شود.

  1. اتصال دو شبکه از طریق اینترنت

پیاده‌سازی تونل از بستر اینترنت به پهنای باند بالایی نیاز دارد، زیرا هم ترافیک کاربران و هم ترافیک بین شعبه‌ای از یک پلتفرم عبور می‌کنند. برای دسترسی به اینترنت بهتر است از بستر فیبر نوری استفاده کنید یا از چندین اینترنت به صورت Fail Over یا Load Balance برای بهبود کیفیت خدمات شبکه استفاده کنید.همچنین امکان استفاده از بستر اینترانت داخلی به جای بستر اینترنت وجود دارد که هم از نظر محدودیت ISP و هم از نظر سرعت پیشنهاد می شود.

  1. انواع تونل

پیکربندی تونل به طور کلی به دو دسته تونل های لایه دو و تونل های لایه سه تقسیم می شود. بین تونل لایه سوم می توان به GRE، IPIP، IPSec اشاره کرد که بسیار متداول است و ترافیک لایه IP به لایه اپلیکیشن از بین طرفین تونل عبور می کند. از طرف دیگر، با تونل سازی لایه دو، می توان تمام ترافیک از جمله انتقال داده های لایه دو را منتقل کرد.

  1. ارتباط رادیویی بین دو نقطه

در صورتی که دفاتر شرکت در یک شهر و نه چندان دور از یکدیگر باشند، به جای استفاده از پلتفرم خارجی، می توان بستر را به صورت بی سیم و از طریق رادیو AP ایجاد کرد و ارتباط بین شعب را برقرار کرد. نصب و اجرای این سرویس بسیار ظریف است و تغییر جزئی آدرس در روتر رادیویی باعث کاهش شدید پهنای باند می شود.

  1. پیکربندی تونل EoIP یا EoGRE

اگر دفاتر شرکت از همان محدوده IP استفاده می کنند یا در صورت نیاز به ارسال داده های لایه دو مانند DHCP از طریق تونل می توان یک تونل لایه دو را پیاده سازی کرد. پیاده سازی آن از طریق یک تونل GRE یا IPIP انجام می شود و با نام های EoIP و EoGRE شناخته می شوند.

  1. نحوه اجرای تونل شبکه

اجرای تونل بین ادارات با انواع تجهیزات شبکه اعم از سخت افزاری و نرم افزاری انجام می شود. در ایران از تجهیزات شرکت های سیسکو، میکروتیک، فورتی نت و کریو بیشتر از سایر برندها استفاده می شود که البته کیفیت بالایی دارند.

  1. پیکربندی VPN

علاوه بر تونل، پیاده سازی VPN برای ارتباط از راه دور با شرکت شبکه ضروری است.برای بهبود خدمات شبکه و با توجه به نیازی که برخی شرکت ها به ساعات کاری کارکنان خود دارند، نصب VPN بسیار ضروری است که البته با توجه به اهمیت موضوع و لزوم برقراری امنیت در ارتباطات، نیاز به مقدار کافی دارد. دانش برای اجرای آن شایان ذکر است بسیاری از شرکت ها همچنان از VPN های نوع PPTP استفاده می کنند در حالی که این پروتکل سال هاست که منسوخ شده و الگوریتم آن خراب شده است.

  1. امنیت تونل

نکته مهم در ایجاد تونل و ارتباط بین شعب، توجه به امنیت برای حفظ اطلاعات شخصی شرکت است. متاسفانه در اجرای تونل به این موضوع اهمیت داده نمی شود و تنها نتیجه ارتباط و عبور ترافیک در نظر گرفته می شود. طبق اصول شبکه، قبل از عبور ترافیک، داده ها باید با الگوریتم های استاندارد رمزگذاری شوند و فقط در طرف دیگر تونل رمزگشایی شوند. در این شرایط اگر دلالان ترافیک وسط جاده را ببینند، اطلاعات قابل بازیابی نیست و در واقع هیچکس جز کاربران آن سوی تونل به محتوای آن دسترسی نخواهد داشت.

خدمات پشتیبان گیری

شاید مهم ترین سرویس خدمات و پشتیبانی شبکه، سرویس پشتیبان گیری باشد. یک کپی از تمام اطلاعات شبکه تهیه کنید تا بتوان اطلاعات را در مواقع حساس بازیابی کرد.

خطراتی مانند آتش سوزی، زلزله، سیل یا طوفان، حملات داخلی یا خارجی و به احتمال زیاد ایجاد مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری بر روی سرور که با راه اندازی سرویس Backup از از دست رفتن اطلاعات جلوگیری می شود.

با توجه به اهمیت داده ها و ترافیک شبکه، سناریوهای پشتیبان گیری از نظر زمان و نوع استقرار متفاوت است. این نشان دهنده حساسیت بالای این سرویس است و نیاز به تیمی متخصص در این زمینه دارد.1. پشتیبان گیری

یکی از مهم ترین موارد در زمینه خدمات راه اندازی شبکه تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم شرکت یا سازمان می باشد. فرآیند پشتیبان گیری می تواند از یک فایل خاص یا به طور کامل از یک سرور انجام شود.

  1. از اطلاعات سرور پشتیبان تهیه کنید

از آنجایی که تمام سرویس های مهم شبکه بر روی سرور پیاده سازی می شوند، پشتیبان گیری منظم و دوره ای از اطلاعات سرور بسیار محرمانه است. با توجه به اهمیت اطلاعات و سرویس پیاده سازی شده، لازم است حتی چندین بار در روز نسخه پشتیبان تهیه شود.

  1. بهترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور

شرکت های زیادی در زمینه پشتیبان گیری فعالیت می کنند که مهمترین و پرفروش ترین محصول نرم افزار Veeam Backup می باشد.7. پشتیبان گیری از اکتیو دایرکتوری

در شبکه هایی که سرویس اکتیو دایرکتوری پیاده سازی می شود، علاوه بر Windows Server Pecap، از اطلاعات مربوط به Active Directory نیز می توان نسخه پشتیبان تهیه کرد. اگر این سرویس شبکه از کار بیفتد، وضعیت خیلی سریع به حالت قبل باز می گردد و دیگر نیازی به بازگردانی نسخه پشتیبان ویندوز سرور نخواهد بود.

  1. بازیابی نسخه پشتیبان

پس از بررسی میزان اطلاعات ماشین های مجازی و حجم اختصاص داده شده برای پشتیبان گیری، نوع و میزان پشتیبان گیری در بازه های زمانی متفاوت است که تاثیر مستقیمی بر سرعت بازیابی خواهد داشت. شایان ذکر است فرآیند بازیابی در Veeam با ضریب اطمینان بسیار بالایی انجام می شود و داده ها بدون خطا بازیابی خواهند شد.

منبع: خدمات شبکه